Informatie voor ouders / verzorgers van alle patiënten

Graag uw aandacht voor de volgende punten:

Telefonische bereikbaarheid

Het telefonisch maken en veranderen van afspraken is mogelijk van 08.30 uur tot 12.00 uur en van 13:15 tot 16:00. Buiten deze uren zult u worden doorverbonden met de telefoon-beantwoorder. Op vrijdag zijn wij gesloten.

Op maandag- en dinsdagochtend wordt er veel gebeld. Indien u moeite heeft om ons te bereiken, raden wij u aan om op andere dagdelen van de week te bellen. U kunt natuurlijk ook een mail sturen: receptie@orthoharderwijk.nl 

Afspraken buiten schooltijd

We maken u erop attent dat het onmogelijk is de behandelingen altijd buiten schooltijden te laten plaatsvinden. Omdat veruit het grootste deel van de patiënten bestaat uit schoolgaande jeugd, zal de behandeling geregeld onder schooltijd moeten plaatsvinden. We proberen met ieders wensen rekening te houden (vrije middagen b.v.), maar dat zal niet altijd lukken.

De medewerking van de patiënt is erg belangrijk voor het goed en snel laten verlopen van de behandeling. Let u er dan ook goed op dat de beugel volgens de voorschriften gedragen wordt. De medewerking bepaalt voor een groot gedeelte de duur van de behandeling. Ook het dragen van de elastieken is erg belangrijk. Deze dienen dag en nacht gedragen te worden en worden aan het eind van de behandeling langzaam afgebouwd.

Reparaties en losse slotjes of banden van de vaste apparatuur

Indien er problemen zijn met de beugel, laat het ons dan telefonisch op werkdagen van tevoren weten. Zodoende kunnen wij er rekening mee houden en de reparatie meteen uitvoeren (en indien nodig de afspraak verzetten).

Betalingen en kopienota's

U dient zelf bij uw ziektekostenverzekering te informeren hoeveel u van de kosten voor de orthodontische behandeling vergoed krijgt. Orthodontie valt onder de aanvullende verzekering. Verder bent u zelfverantwoordelijk om in de gaten te houden hoeveel er van het budget er verbruikt is. 

Onze debiteurenadministratie wordt verzorgd door het factoringsbureau Infomedics. Als uw verzekeringsgegevens bij ons bekend zijn worden de rekeningen rechtstreeks verrekend met uw verzekeringsmaatschappij. Indien de behandeling niet meer door uw verzekering vergoed zal worden, zult u de rekening ook thuis ontvangen. Voor vragen over declaraties kunt u bellen: 036-2031900 of kijk op www.infomedics.nl.  Verdere informatie over de betalingsvoorwaarden is te verkrijgen bij de balieassistente.

Gebitsmodellen

Na het bespreken van het behandelplan krijgt de patiënt de beginmodellen mee. Het is belangrijk dit model 20 jaar te bewaren in verband met eventuele veranderingen in de tandstand, die op kunnen treden tijdens de groei en gebitsontwikkeling.

Terug naar infobladen